Krátke postrehy o PC hrách |
Na tejto stránke uvádzam výber hier, ktoré som hral a nejako ma zaujali, prípadne bol na ne veľký ohlas. Hodnotím celkovo úroveň spracovania hry od grafického rozhrania, menu, ovládania hry, deja, možností, hudby, sfx až po celkový zážitok z hry. Reálnosť, interaktivitu a celková hrateľnosť majú prednosť pred "nedostatkom" v grafickom rozhraní - úroveň detailov a pod., ak nejde priamo o závažné chyby, ktoré by ovplyvnili hrateľnosť hry. Hodnotím 8 aspektov, každý v škále 0-10 a to: |
(súčet kategórií) / 8 = vyhodnotenie Za negatívum všeobecne považujem generované video sekvencie v hre. Zbytočný nárok na HW a videá nie sú zvyčajne autentické. Tento aspekt nie je ale počítaný do hodnotenia. Obrázkové ukážky sú skutočným pohľadom z hry. Symboly označujúce: prvenstvo v hodnotení umiestnenie v TOP 5 bez TOP 1 absolvovanie hry |
Crysis |
9.8.2010 |
Lahôdka z pomedzi sci-fi akčných hier. Vysoko detailné scény a vizuálne efekty. Vynikajúce grafické rozhranie (CryEngine 2 - najrealistickejšie rozhranie v súčasnosti) a reálnosť. Originalita hry. Čo musím však vyčítať vývojárom, je nie príliš dynamická obloha (porovnaj s Fallout 3) - napriek tomu, že hra má masívne grafické rozhranie. Naopak, toto je prvá hra, ktorú som hral, kde je vtáctvo realistické, vrátane pohybu krídiel (samozrejme až po vydaní Half-Life 2 v roku 2004). Nájdete tu aj iné zvieratá, rovnako realisticky vykreslené a animované. Ďalej, čo ma príjemne prekvapilo je fyzikálny aspekt - nemožno prejsť bez prekročenia cez mŕtvoly. Žiaľ mŕtvoly po určitom čase zmiznú, akurát len zbrane po nich ostanú. Čo je zaujímavé na tejto hre, že niektoré scény a objekty sú odrazom skutočných miest (ukážka). Chvályhodné je aj striedanie dňa a noci. Interakcia a reálnosť prostredia je neoddeliteľnou súčasťou takýchto hier – môžete použiť rôzne vozidlá. Škoda, že vlak použiť nemôžete. V hre si odskúšate okrem jazdenia ľahkými vozidlami aj tank, lode či špeciálne transportné lietadlo. Prednosťou tejto akcie je váš špeciálny nanooblek - jeho schopnosti sa vám určite zídu. Dôležitý aspekt reálnosti je aj poškodenie a tým pádom možnosť strieľať na čokoľvek – skoro na všetko sa dá strieľať a zničiť. Navigácia a ovládanie je veľmi dobré, až na pár záležitostí s lietadlom a pohybom vašej postavy. Zvukové efekty sú výborné aj hudba je dobre zakomponovaná. Táto hra ukázala, ako majú vyzerať hry tohto žánru, má síce svoje neduhy, ale je dobrým príkladom toho, aký minimálny základ majú mať akčné 3D hry. V hrách sú podstatné detaily – je to ako s malými deťmi, každý bol dieťaťom, a keď sa s niečím hral, hľadal ako to otvoriť, či je tam niečo pohyblivé, mechanické, keď sa autíčku napríklad neotvárali dvere, nebola to tá pravá hračka. Takisto je to aj s PC hrami. Reálnosť objektov a fyzikálne zákonitosti. Ak má kozmická loď dvere, nemôže sa výsadok zrazu objaviť vonku z lode, keď neprešli dverami... Letí lietadlo na oblohe a zrazu zmizne, žeby tam bola čierna diera? Hra získala tri ocenenia - najlepšia hra roku, najlepšia akčná hra roku a najlepšia "strielačka" roku. Absolútnou lahôdkou by malo byť druhé pokračovanie - Crysis 2, kde bude už predstavený najvýkonnejší grafický systém CryEngine 3. Hra Crysis je plánovaná ako trilógia. | |
Žáner: akčná |
Vydané: 16.11.2007, Electronic Arts |
Vývojár: Crytek Studios, Frankfurt |
|
Hodnotenie: 8.9 |
Hodnotenie: 8.7 / 6 kategórií |
Klady |
Zápory |
|
|
: Úvod : |
: Domov :
|
Call of Duty 7: Black Ops
Carrier Command: Gaea Mission
Civilization V
Crysis 2
Deus Ex 3
Diablo III
Lost Planet 2
R.U.S.E.
Spec Ops: The Line
Star Wars: The Force Unleashed 2
: všetko :