Krátke postrehy o PC hrách
Na tejto stránke uvádzam výber hier, ktoré som hral a nejako ma zaujali, prípadne bol na ne veľký ohlas. Hodnotím celkovo úroveň spracovania hry od grafického rozhrania, menu, ovládania hry, deja, možností, hudby, sfx až po celkový zážitok z hry. Reálnosť, interaktivitu a celková hrateľnosť majú prednosť pred "nedostatkom" v grafickom rozhraní - úroveň detailov a pod., ak nejde priamo o závažné chyby, ktoré by ovplyvnili hrateľnosť hry. Hodnotím 8 aspektov, každý v škále 0-10 a to:
  • grafiku
  • ovládanie
  • zvukové efekty
  • hudbu
  • náročnosť
  • hrateľnosť
  • vizuálne efekty
  • autentickosť
Súčet všetkých kategórií sa vydelí počtom kategórií a dostaneme celkové hodnotenie.

(súčet kategórií) / 8 = vyhodnotenie

Za negatívum všeobecne považujem generované video sekvencie v hre. Zbytočný nárok na HW a videá nie sú zvyčajne autentické. Tento aspekt nie je ale počítaný do hodnotenia.

Obrázkové ukážky sú skutočným pohľadom z hry.

Symboly označujúce:

prvenstvo v hodnotení umiestnenie v TOP 5 bez TOP 1 absolvovanie hry

C&C 3: Tiberium Wars TOP 5Dohraná
9.12.2008
Dlho očakávané pokračovanie hry Command & Conquer: Tiberian Sun. Od prvej verzie C&C prešlo 12 rokov. Najnovšie tretie vydanie prišlo s prepracovanou grafikou, vizuálnymi efektmi a novými možnosťami. Najvýraznejšou zmenou bolo pridanie tretej strany do hry – mimozemšťanov. Klasicky môžete hrať kampane za GDI a za NOD, po absolvovaní všetkých kampaní sa aktivuje možnosť hrať za mimozemšťanov. Pri ohlasovaní príchodu tohto pokračovania boli ohlásené iné podobné hry, ale iba táto hra bola naozajstným zákuskom. Ohlasovaný "veľký" hit Supreme Commander bol iba lacným výtvorom, snažiac sa o pritiahnutie hráčov. Tiberium Wars vyhralo na celej čiare pred všetkými svojimi konkurentmi. Celkovo sa smer hry nezmenil, ani spôsob originality jednotlivých rás. Hra je príjemný "comebackom" známej RTS série a verným fanúšikom dlho očakávaná injekcia :)
Žáner: RT stratégia
Vydané: 26.3.2007, Electronic Arts
Vývojár: Electronic Arts, LA
Hodnotenie: 9.3
Hodnotenie: 9.1 / 6 kategórií

Klady

Zápory

  • grafika
  • ovládanie
  • vizuálne efekty
  • zvukové efekty a hudba
  • náročnosť
  • tretia strana
  • multiplayer a skirmish režim
  • videá v hre sú fixné (formát Bink)
  • chýba viac variability a možností
Company of Heroes No. 1Dohraná
4.12.2008
Keď som čítal rôzne anotácie a recenzie k tejto hre, musel som si ju zahrať. Prvý dojem bola spokojnosť, intuitívne ovládanie aj menu. Aj keď sa to nezdá, táto hra na rozdiel od Call of Duty 4 a pritom nie je akčná RPG hra vyžaduje v reáli veľmi výkonný HW. Mne osobne na Intel Core 2 Duo E8400 (3 GHz, 6 MB buffer) pri 4 GB RAM DDR2 a grafickej karte nVidia GeForce 8800GT 512 MB sa mi rozkladali videá medzi jednotlivými misiami na čierne prázdno, jedine čo mi ostalo bez porušenia boli postavy ľudí. V hre je už všetko v poriadku, aj keď obdobné detaily sa dajú použiť rovnako aj v hre. Všetky efekty som mal na maxime, hranie bezproblémové akurát na tie videá. Ale nič to, na hrateľnosti to nijako neubralo. Hra je postavená na skutočných udalostiach počas vylodenia spojencov v 2. svetovej vojne na pobreží Francúzska až po jeho obsadenie. Prvá misia je perfektne spracovaná - vylodenie v Normandii na pláži Omaha (operácia Overlord). Bojová masová akcia. Ovládanie v hre je jednoduché a dobre sa všetko ovláda. Kompletný prehľad jednotiek. Niektoré misie sa môžu zdať pridlhé až nudné. Grafika a vizuálne efekty sú zvládnuté na jednotku. Občas sa vyskytne zvukový nedostatok pri streľbe - niekedy zvuk streľby znie ďalej, aj keď už na nikoho nestrieľate - ide o jednotky, ktoré majú fixné stanovisko, v bunkroch, v budovách a podobných - je nutné s nimi vyjsť, aby zvukový defekt prestal.
Žáner: RT stratégia
Vydané: 14.9.2006, THQ
Vývojár: Relic
Hodnotenie: 9.5
Hodnotenie: 9.7 / 6 kategórií

Klady

Zápory

  • dej
  • ovládanie a možnosti
  • kvalitné spracované mapy
  • vizuálne efekty
  • zvukové efekty a hudba
  • náročnosť
  • multiplayer a skirmish režim
  • kombinované 2D/3D videá v hre
  • náročnosť 3D videa
  • občasné zvukové defekty
Call of Duty 4: Modern Warfare TOP 5Dohraná
4.12.2008
Táto hra ma tak veľmi uspokojila, že som sa nezmieril s tým, že je tak krátka. Celý dej a postup jednotlivých misií je strhujúci. Stávate sa členom elitnej jednotky, v ktorej musíte spĺňať rozkazy. Od výsadku z vrtuľníku za prudkého dažďa na nákladnú loď v noci cez frontálne útoky na mestečká, vzdušné bombardovanie, ostrostrelecké manévre, protiteroristické akcie, po záchranu zajatcov a samého seba končí príbeh vrcholne a dojímavo. Nenudíte sa ani chvíľu, hra vám to nedovolí :) Výborné vizuálne efekty, pohyb postáv, vernosť objektov, tak ako živých aj neživých. Celé to podmaňuje výborne spracovaná hudba. Škoda, že celá misia prejde pomerne rýchlo. Po absolvovaní kampane sa vám aktivuje možnosť hrať režim arkády - voľné hranie jednotlivých misií, plus jedna bonusová misia v lietadle. Chýbajú ďalšie misie alebo možnosť si vytvoriť vlastné. Okrem toho, že začínate ako americký príslušník protiteroristických jednotiek, niektoré misie máte spojené aj s ruskými jednotkami. Primárne bojujete proti teroristom, na tomto stojí celý dej hry. Pôvodne sa ale celá séria Call of Duty odohráva počas 2. svetovej vojny. Pri tejto verzii ale prechádzame do modernej doby, čo túto hru nijako nepoškodilo, práve naopak.
Žáner: akčná
Vydané: 9.11.2007, Activision
Vývojár: Infinity Ward
Hodnotenie: 9.1
Hodnotenie: 9.1 / 6 kategórií

Klady

Zápory

  • dej
  • vizuálne efekty
  • plynulosť a prirodzenosť postáv a okolia
  • detailné scény
  • celkové ovládanie hry a zbraní
  • zvukové efekty a hudba
  • videá v hre sú fixné (formát Bink)
  • multiplayer
  • hra pomerne rýchlo končí, málo misií
  • slabšia náročnosť
  • potvrdenie o údajnej zmene HW
  • nie na všetko sa dá strieľať a munícia dochádza príliš rýchlo :)
Fallout 3 Dohraná
4.12.2008
Ďalšia novinka v akčných dobrodružných hrách. Prvé čo ma prekvapilo bola hardvérová náročnosť. Po absolvovaní ohromujúcej cesty s Call of Duty 4 som očakával obdobný závan alebo ešte lepší. Bohužiaľ, nestalo sa tak. Hra je postavená na dobrom príbehu, ale na úkor ovládania a hrateľnosti. Samotná grafika je na vysokej úrovni. Čo najviac sa dá vyčítať vývojárom je neplynulý pohyb postáv, resp. neprirodzenosť (porovnaj s Call of Duty 4). Viac sa sústredili na vykresľovanie tvárí postáv (ani to nie je na adekvátnej úrovni). Vzhľadom ku grafickým nárokom by hráč mal dostať oveľa viac. Scenéria je veľkorozmerná, čo ma na prvý pohľad ohromilo, ale to bolo naozaj asi všetko. Vykresľovanie textúr scén je kvalitne prepracované. Pri tom, že je táto hra priam brutálne náročná na HW, vývojári sa ani nesnažili vytvárať objekty autenticky, napr. pohyb vtákov na oblohe - vôbec sa im nehýbu krídla. Ďalším nedostatkom je, že po eliminácii nepriateľov je možné cez nich prejsť, aj keď sú väčší ako vaša osoba. Celkový beh hry je zdĺhavý, môžete sa pripraviť na podobné úlohy ako kedysi v Baldur's Gate. Tejto hre by som dal aj vyššie hodnotenie, ak by celkové ovládanie hry nebolo podpriemerné oproti pomaly už hociktorej inej podobnej hre. Toto je akčná RPG, získavanie najdôležitejšieho aspektu v hre nie je dostatočne premyslené – munícia. Jej získavanie a takisto zbraní je komplikované a strašne zdĺhavé, preto vás táto hra asi veľmi rýchlo omrzí. Môžete ho získavať iba od určitých osôb a to ešte nie v plnej výbave. Najrýchlejším a najúčinnejším zdrojom munície a zbraní sú vaši nepriatelia, ale tu vzniká menší paradox, ako ich môžete eliminovať bez patričného arzenálu?! Najúčinnejšími sú jednoduché ručné zbrane, vždy použiteľné - nože, tyče a iné. Niekedy samotný námet predbehne svoju realizáciu, v tomto prípade to platí na celej čiare. Treba to rozdýchať a zahrať si Call of Duty 4 :) Hra napriek svojej časovej náročnosti vytvorí u hráča drobné nutkanie hru dohrať, ale nemusí mať na to každý chuť... Aj pri rozsiahlom hracom poli a možností sa hra automaticky ukončí pri dokončení hlavnej misie. Nevýhodou je to preto, lebo nemusíte priamo absolvovať všetky úlohy a prejsť celú mapu, keď dokončíte hlavnú úlohu. Ak teda hráč chce pokračovať, jednoducho hlavnú misiu nesmie dokončiť, potom je však hranie už fádne. Ďalšou nevýhodou a priam chorobou všetkých hier je to, že po splnení primárnej úlohy sa v hre nepokračuje, aspoň na nejaký čas - hráč chce vidieť v reáli výsledok svojho úsilia.
Žáner: akčná RPG
Vydané: 31.10.2008, Bethesda Softworks
Vývojár: Bethesda Softworks
Hodnotenie: 6.5
Hodnotenie: 9.0 / 6 kategórií

Klady

Zápory

  • dej a atmosféra
  • rozsiahle scenérie a objekty
  • vizuálne efekty oblohy a striedanie noci a dňa
  • zvukové efekty a hudba
  • videá v hre sú fixné (formát Bink)
  • neprirodzenosť pohybu postáv
  • podpriemerné ovládanie streľby a zbraní
  • výberom zbraní a iného sa automaticky preruší hra (z inej strany sa toto môže pokladať za výhodu)
  • najvyššia úroveň iba 20
Sudden Strike 3
18.12.2008
Toto je už legenda medzi RTS hrami. Dej podobne vychádza z vojnového obdobia 2. svetovej vojny ako pri Company of Heroes. Musím povedať, že hra ma sklamala. Napriek celkom dobrému grafickému základu je celá hra bez atmosféry. Ovládanie je nedostatočné, pohyb jednotiek či operácie na mape sú strašné. Čakal som oveľa viacej. Možností napriek tomu táto verzia ponúka dostatok. Aj keď táto hra má svoje okaté nedostatky, oplatí sa si ju aspoň odskúšať. Detaily grafiky sú viditeľné iba na teréne scén, či objektov. Priblíženie je minimálne, svoje jednotky je sotva vidieť dobre a zreteľne. Ak by vývojári prepracovali a hlavne dokončili ovládanie jednotiek, mapy a priblíženie scén, bola by táto hra aj hrateľná. Kto má trpezlivosť bude ignorovať aj takéto chyby. Napriek veľmi slabému ovládaniu a možností pohľadu má dobré hodnotenie. Sudden Strike 3 neprežíval obdobný "comeback" ako C&C 3: Tiberium Wars.
Žáner: RT stratégia
Vydané: 11/2007, TBA
Vývojár: Fireglow Games
Hodnotenie: 6.6
Hodnotenie: žiadne

Klady

Zápory

  • dobre spracované mapy
  • možnosti jednotiek
  • náročnosť
  • multiplayer
  • rozsiahle kampane
  • ovládanie scény a jednotiek
  • málo prepracované detaily
  • chýba video
Caesar IV
18.12.2008
Jeden z ďalších podarených "comebackov" populárnej série RTS. Pri Caesar III som presedel celé týždne až mesiace. Hra ostala v klasickom štýle ako jej predchodca, ale obliekla sa do 3D kabátu. Hre evidentne prospel trojrozmerný obraz, ktorý vnáša atmosféru do deja. Ovládanie smerov pohľadu je štandardné ako u väčšiny RTS v 3D. Detaily, ktoré môžeme vidieť pri hrách ako C&C 3: Tiberium Wars či Company of Heroes nemôžeme žiaľ očakávať. Aj keď grafika je výborne prepracovaná, nemá také detaily ako sme si mohli predstavovať. Ostalo to pri pôvodnom "kreslenom" vzhľade. Produkty pod hlavičkou Sierra sa nezaprú. Na videách je to ale zreteľné. Dnes by som už povedal, že podpriemerné vygenerované videá v Bink formáte. Intro aj ostatné videá sú ako nostalgia za prvými videami hier Caesar III alebo Pharaoh. Detaily postáv či budov mohli byť dvojnásobne lepšie vypracované. Scény sú opäť obmedzené na lokálne miesta na mape. Hra nezaprie svoju dávnu povesť a môžete sa pripraviť na dlhé putovanie za cieľom hry. Rozhodne štvrté pokračovanie nezahanbilo svojich predchodcov a oplatí sa si ju zahrať. Musím ale podotknúť, že hry tohto štýlu zabúdajú na variabilitu a interaktivitu hráča. Hra nemá byť len súhrn nejakých podmienok a úrovní, ktoré hráč musí bezprostredne absolvovať. Chýba pohľad druhej strany. V tomto prípade napríklad cieľ hry – stať sa absolútnym vládcom, cisárom. Hra týmto končí, nevyvíja ďalšie možnosti. Nedá sa nespomenúť legendárnu hru Centurion: Defender of Rome.
Žáner: RT stratégia
Vydané: 9/2006, Sierra
Vývojár: Tilted Mill
Hodnotenie: 8.1
Hodnotenie: 9.0 / 6 kategórií

Klady

Zápory

  • dobre spracované prostredie
  • viac možností
  • ovládanie
  • zmeny počasia
  • striedanie dňa a noci
  • videá v hre sú fixné (formát Bink)
  • video projekcie podpriemerné
  • menej detailov v grafike
  • rozsah scény a možností mimo základne
  • nezmenený systém hry
Euro Truck Simulator
3.1.2009
Jeden z mála kvalitne spracovaných simulátorov cestných vozidiel. Zatiaľ som sa nestretol so žiadnym vernejším simulátorom ako je Euro Truck Simulator. Hra je postavená na celkom jednoduchom 3D rozhraní s dobrými vykreslovacími schopnosťami. Princíp hry je postavený na simulovaní dodávok rôzneho tovaru po vybraných mestách štátov Európy pomocou ťahačov (iné formy nie sú). Síce názov hry nesie "Euro", v skutočnosti sa v hre nachádza len 11 štátov, bez Slovenska. Mestá sú riešené jednoducho s charakteristickými objektmi v skutočných daných mestách. Cestná sieť je veľmi krátka a cesty nie sú riešené spoločnou integritou, tzn. že sú odrezané a nevytvárajú celok. Hranice štátov nie sú autentické podľa hernej mapy. Nachádzate sa už v inom štáte, ale na ceste to zistíte asi tak po 100 km od vyznačenej hranice, prejdete hraničnou stanicou. Nestretnete žiadnu políciu, pokuty sa riešia automaticky. Inteligencia ostatných vodičov je slabá. Nevýhodou je, že nemáte vlastnú prepravnú firmu ani prívesy. Každý príves môže prevážať iba jednu dodávku tovaru. Do iných štátov sa nedostanete, keď si nekúpite licenciu na obchodovanie, teda nemôžete si spraviť ani len "poznávací" výlet po iných štátoch. Pomocník obsahuje časté hlásenie, že dlhšia trasa sa vám viac oplatí na získanie viac peňazí – nie je tomu tak, vôbec sa vám neoplatí kupovať licenciu do iných štátov, bez problémov si vystačíte s jednou zónou. Napríklad cestovať iba medzi Prahou a Viedňou. Stačí si len prepočítať náklady a zisk. Hra je však postavená na meniteľnom jadre - konzolový typ programu. Modulačné súbory sú postavené na rozhraní Open Dynamics Engine. Znamená to, že ak užívateľ má schopnosti si naskriptovať tieto moduly, môže si pridať aj ďalšie štáty, cesty, vlastnosti či výbavu ťahačov a pod. Ak porovnávam vernosť simulácie a prostredie, tento simulátor je oveľa lepšie spracovaný ako Trainz: Railroad Simulator 2006 (aj keď je to simulátor železnice). Euro Truck Simulator je momentálne najvydarenejším simulátorom vôbec, aj napriek svojej jednoduchosti a zreteľným nedostatkom.
Žáner: simulácia
Vydané: 9/2008, Excalibur Publishing
Vývojár: SCS Software
Hodnotenie: 6.9
Hodnotenie: 5.0 / 6 kategórií

Klady

Zápory

  • spracované prostredie
  • modely vozidiel
  • zmena počasia, hmla, striedanie dňa a noci
  • automatické a manuálne radenie
  • ovládanie
  • možnosť vlastných herných modulov
  • chýbajú halogénové svetlá
  • chýba spojka
  • pri nesprávnom radení motor beží ďalej
  • slabšia kompatibilita s hernými ovládačmi
  • občas trhá obraz aj zvuk
  • chýba viac možností
  • AI ostatných vozidiel
  • integrita cestnej siete
  • vozidlá bez vodičov
  • nepravdivé údaje o štátoch
  • nesúlad cien
C&C: Red Alert 3 TOP 5Dohraná
20.1.2009
Ďalší "comeback" populárnej RTS. Toto tretie vydanie bolo dlho očakávaným ťahom Electronic Arts. Druhé vydanie tak či onak nastolilo určitú šablónu, podľa ktorej budú vytvorené aj ďalšie pokračovania. A tak sa aj stalo. Známy štýl hudby a zvukových efektov, charakteristické vojenské jednotky a budovy. Keď prišlo druhé pokračovanie, veľa ľudí sa až zľaklo. Lebo skôr očakávali vernejšie spracovanie prostredia a možností jednotiek. Tretia verzia nezaostáva za druhou a štýl hry sa veľmi nezmenil. Máme opäť tak trochu "hravejšiu" grafiku, nie ako pri C&C 3: Tiberium Wars. Úroveň grafiky, detailov a vizuálnych efektov sú na vysokej úrovni a potešia hráča. Ale pre samotnú hru nie je tak dôležitý vizuál ako skôr jej hrateľnosť a úroveň možností. Chcem tým naznačiť, že vizuálne efekty spojené s ovládaním jednotiek sú nevhodné. Označenie jednotiek sa mi zdá detinské. Napokon pomer všetkých objektov v hre už od druhého vydania boli zavádzajúce. Red Alert 2 a 3 sú akoby hybrid medzi Tiberium Wars a Settlers 3. Okrem toho, že vývojári experimentovali aj s označovaním objektov v hre a pomerne silno tak ovplyvnili celkové hranie, umožnili radikálnu novinku. Hranie za tretiu doplnenú stranu. Tak okrem známych Sovietov a Američanov, máme tu doslova "nadupaných" futuristických Japoncov. Ale neviem, či možnosť tretej strany vykompenzuje výrazne negatívum s označovaním objektov a prehnanú farebnosť. Ďalšou zmenou je spoluveliteľ. Ide o ďalšie podporné jednotky a základňu, ktoré má váš spolupracovník v boji a zdieľate si vzájomne všetky zdroje. Chybou je, že táto možnosť sa nedá vypnúť.
Žáner: RT stratégia
Vydané: 31.10.2008, Electronic Arts
Vývojár: Electronic Arts, LA
Hodnotenie: 7.9
Hodnotenie: 7.4 / 6 kategórií

Klady

Zápory

  • dej
  • grafika a vizuálne efekty
  • zvukové efekty a hudba
  • pridanie tretej strany
  • možnosti jednotiek
  • multiplayer a skirmish režim
  • označovanie objektov
  • príliš farebné
  • otravné hlášky
  • chýba možnosť vypnúť spoluveliteľa
Call of Duty 5: World at War Dohraná
27.11.2009
Po úspešnej bombe Call of Duty 4: Modern Warfare som predpokladal, že vývojári budú pokračovať v tejto podobe, ale rozhodli sa vrátiť k pôvodnej téme (v tomto vydaní) série Call of Duty a to k 2. svetovej vojne. Musím konštatovať, že ma hra sklamala. Očakával som obdobnú akciu aká bola v predošlej verzii. Nestalo sa. Hra bola pojatá dosť nesymetricky a prejde veľmi rýchlo bez nejakých väčších dojmov. Neviem ako testovali túto hru, ale testerom aj vývojárom by som dal preplatiť náklady na výrobu tejto hry. Integrita objektov a nereálnosť. Cez mŕtvych sa dá prejsť, rovnako ako cez rozbitý tank. Lietadlá na oblohe sa stratia skorej ako by mali. Vtáky. Pomerne málo sa vyskytujúci aspekt. Tentokrát aj s pohyblivými krídlami, ale ich vzlet vyzerá dosť zvláštne. Scény sú veľmi dobré a rozsiahle. Vizuálne efekty sú rovnako dobré (až na pár výnimiek). Objekty v hre (stromy, obloha, voda, dym a iné), vrátane zbraní, sú precízne vypracované. AI nepriateľov a vašich spolubojovníkov je veľmi slabé. Niekedy sa vám zdá, že strieľajú slepými nábojmi a vy ste jediný, ktorý vie strieľať. Zvuková kalibrácia je v tejto verzii otrasná. Hudba v tomto vydaní nehrá absolútne žiadnu úlohu (nie ako pri Call of Duty 4). Je nevýrazná a je ju takmer prepočuť. SFX chôdze je veľmi slabé. Ovládanie v štvrtej verzii som ohodnotil na 10 bodov, tu však musím konštatovať, že inovácie (niekedy však pomyselné) skôr uškodia ako by mali pomôcť. Pri pohybe postavy pri skrčení, ľahu a vzpriamení, musíte použiť dve klávesy namiesto jednej. Pri zameriavaní puškou, ktorá má zameriavač, nemôžete použiť paralelne klávesu, ktorá je určená na inú činnosť, aj napriek tomu, že ju v danom režime nemôžete ani využiť. Ani beh nie je veľmi efektívny. V tomto z nepochopiteľných dôvodov piata verzia zlyhala. Hra je bez atmosféry a prejde tak rýchlo, že vlastne neviete, čo si o tom máte myslieť a ste zmätený. Nepríjemným aspektom tejto verzie je kombinovanie dvoch frontov, jedného za USA proti Japonsku a druhého za Rusov proti Nemcom. Raz ste Američan, o chvíľu Rus. Z tohto smeru sa táto akčná hra vymyká štandardu. Hráča však určite poteší misia v lietadle alebo možnosť si oprášiť vodičák na tank (aspoň nejaké okorenenie). Najtrápnejším "záverom" je dodatočná misia proti zombíkom. Zdalo sa mi, ako keby programátori mali určitý počet objektov, ktoré museli vykresliť a nemali ich kam dať...
Žáner: akčná
Vydané: 11.11.2008, Activision
Vývojár: Treyarch
Hodnotenie: 6.1
Hodnotenie: 6.0 / 6 kategórií

Klady

Zápory

  • vizuálne efekty
  • zvukové efekty
  • detailné scény
  • multiplayer
  • herné moduly
  • videá v hre sú fixné (formát Bink)
  • bez atmosféry
  • podpriemerné AI
  • ovládanie
  • integrita objektov
  • nereálnosť
  • chyby vo VFX
  • bonusová misia Zombie
  • potvrdenie o údajnej zmene HW
  • neustále hlášky o nenainštalovaní doplnkovej aplikácie Punkbuster
Mass Effect Dohraná
13.12.2009
Hra roku 2008 v kategórii RPG (AIAS). Najlepšie tipy a recenzie. Žeby konečne poriadna injekcia do tohto žánru? Táto hra vyšla rovnako spolu s Fallout 3, aj keď o pár mesiacov skôr. Dal som si načas a otestoval som ju až teraz. Sci-fi žáner je moja domovina a očakával som od tohto titulu naozaj veľa. Ja som v tejto sfére dosť konzervatívny a vidím, že hry sa veľmi ďalej nepohli. Neviem, či hráčom stačí stále ten istý štandard a neočakávajú toho viac. Žiaľ syndróm akčných RPG hier sa vyskytol aj tu. Samotný námet je veľmi dobre skompletizovaný. Túto hru vychválili priam do nebies, najmä za námet, spracovanie a hráčsku interakciu. Tu sa pozastavím. Interakcia nie je taká ako by mala byť, aj keď práve na tom je postavená celá hra. Mottom hry je, že vy vlastne určujete celý priebeh. Nie je tomu však úplne tak. Hra vám pri komunikácii a rozhodovaní dáva možnosť rôzne reagovať a vyberať si z možností - čo je základ interakcie. Problém je, že tak či tak, vždy sa ocitnete na tom istom konečnom bode, aj keď môžete pritom meniť svoje názory. Jediný priamy zásah do deja je rozhodovanie o živote vašich spolubojovníkov, prípadne iných postáv (len vybrané postavy). Hrá má výborný spád. Žiaľ rovnako ako pri Fallout 3 sa hra (logicky) drží hlavnej línie a postranné úlohy nemáte možnosť dokončiť ani prejsť všetky planéty, ak sa budete výhradne držať hlavnej misie. Atmosféra hry je na výbornej úrovni, ale ponúka málo možností. Stávate sa veliteľom vlastnej vesmírnej lode. Chybou je, že jej možnosti vôbec nevyužijete. Nepomôže vám pri boji, keby ste to náhodou potrebovali. Rovnako vám neoznamuje prílet iných objektov. Na väčšinu planét môžete výsadok vykonať len cez prieskumné vozidlo, ktoré nereálne (doslova) vyhodí vaša loď na povrch planéty, namiesto riadneho vysadenia (ako napr. vo filmoch Hviezdna pechota alebo Star Trek). Nerealistické je aj samotné manévrovanie lode či jej zvláštny tvar. Pri svojej veľkosti a posádke by nikdy nemohla dosiahnuť takú pohyblivosť. Z tohto hľadiska sa hra vymyká realite. V hre sa nedočkáte trebárs vesmírnych bojov alebo akejkoľvek interakcie s inými loďami. V hre sa nepočíta čas. Nestrieda sa deň s nocou, ani pri holografickej oblohe vo vesmírnej stanici Citadela, ktorá je vaším domovom. Obloha a vtáctvo je autentické. Na svoj profil mohla byť grafika na lepšej úrovni. Pri týchto tituloch je najdôležitejšie ovládanie. Ovládanie zbraní je dosť netypické, rovnako aj zameriavač zbraní, na ktorý si budete musieť zvyknúť. Jediné čo ma prekvapilo, je absencia skoku. Nemáte vôbec možnosť skákať. Dosť netypický aspekt. Paradoxom hry je, že vy ako veliteľ lode ste príslušník aliančného vojska a zbrane od vlastných musíte kupovať za svoje... Dokončením primárnej misie hra končí a nemôžete pokračovať - opäť rovnaký problém, nemôžete si vychutnať ani uplatniť svoje nadobudnuté postavenie ani schopnosti, či dokončiť ostatné úlohy alebo si ešte zaletieť na niektoré planéty. Jednorazovka. Môžete však nepriamo využiť vaše schopnosti, že si opäť zopakujete misie s vaším konečným statusom - čo je už ale fádne, aj keď likvidácia nepriateľov je ako fúkanie do peria.
Žáner: akčná RPG
Vydané: 6.6.2008, Electronic Arts
Vývojár: Bioware a Demiurge Studios
Hodnotenie: 7.6
Hodnotenie: 9.5 / 6 kategórií

Klady

Zápory

  • dej
  • hudba
  • interakcia
  • rôzne lokácie
  • náročnosť
  • vykreslenie postáv
  • videá v hre sú fixné (formát Bink)
  • integrita objektov
  • zvukové efekty
  • málo možností
  • nereálnosť
  • slabšia AI spolubojovníkov
  • iba traja členovia tímu
  • chýba čas, počasie a zmena dňa a noci
  • prieskumnému vozidlu chýbajú funkčné svetlá
  • chýbajú svetlice (alebo iné svetlo) pre použitie pri roklinách alebo v tme
  • zameriavač a prehrievanie zbraní (nie je možnosť vychladnutia)
  • hru nemožno uložiť v akejkoľvek situácii
  • chýba interakcia s loďou počas vysadenia
  • DRM ochrana programu a načítavanie z média
Gobliiins 4
31.1.2010
Oprášenie starej dobrej klasiky po neuveriteľných 16. rokoch! Nejeden hráč si aj dnes zahrá akúkoľvek verziu Goblins, aj keď je to už pamätná záležitosť. Táto hra dokázala upútať hráčov v akomkoľvek čase. Pekná a jednoduchá grafika. Štvrté pokračovanie sa vrátilo k pôvodným trom škriatkom z prvej verzie - Oups, Ignatus a Asgard. Dej rozoberať nebudem, pretože toto dielko sa stalo úplným "prepadákom". Nie všetko sa musí bezprostredne inovovať. Toto pokračovanie je ako paródiou. Je smutné, že takmer nezničiteľnú klasiku môže takto niekto sprzniť. Nič len hrôza. Prevedenie do 3D rozhrania bolo najväčšou chybou. Scény a rovnako postavičky sú dosť primitívne. Ak to porovnám so starou grafikou pre MS-DOS, tak toto je ako keby som porovnával záchod zo staroveku s dnešným moderným (v opačnom zmysle). Nevypláca sa silou-mocou niečo vyprodukovať len preto, že je to herná klasika – na to treba mať aj cit.
Žáner: logická adventúra
Vydané: 27.3.2009, Société Pollene
Vývojár: Société Pollene
Hodnotenie: 2.4
Hodnotenie: 2.5 / 6 kategórií

Klady

Zápory

  • snaha o návrat legendy
  • 3D rozhranie
  • grafika
  • hudba a zvukové efekty
  • ovládanie a hrateľnosť
  • bez atmosféry
Imperium Romanum
31.1.2010
Táto hra ma príjemne potešila. Aj keď tu máme Caesar IV, táto hra je o niečo lepšia. Skúsený hráč si ale všimne, že mu je táto hra nejako povedomá. Aj musí byť. Ako prvé si všimne zvukové efekty, ktoré sú tak nápadne podobné tým z hry Age of Empires. Hra je doslova hybridom dvoch hier – Age of Empires a Caesar. Napriek tomu, že nejde o príliš veľkú originalitu vývojárov, je hra dobre ucelená a má príjemné rozhranie, až na pár výnimiek. Hra je postavená na obdobnom systéme ako Caesar IV, takže ide skôr o budovateľskú hru s obmedzenými možnosťami ako o plnohodnotnú RT stratégiu.
Žáner: RT stratégia
Vydané: 22.02.2008, Kalypso Media
Vývojár: Haemimont Games
Hodnotenie: 7.9
Hodnotenie: žiadne

Klady

Zápory

  • grafika
  • hudba a zvukové efekty
  • ovládanie
  • zmeny počasia
  • striedanie dňa a noci
  • videá v hre sú fixné (formát Bink)
  • málo možností
  • nevhodné orámovanie mapy
  • ovládanie vojska
  • obdobný systém ako Caesar IV
  • neoriginálne zvukové efekty
Rail Simulator 2007
1.2.2010
Momentálne najvydarenejší simulátor železnice oproti Trainz: Railroad Simulator 2006. Dobre spracované prostredie. Ovládanie je ale dosť ošemetné a nemôžete zas všetko ovládať, tak ako by ste chceli. Navigácia je neprehľadná a ponúka málo možností. Vizuálne a zvukové efekty nie sú na takej úrovni, na akej by mali byť. Neviem z akého dôvodu sa na modernej železnici nachádzajú aktívne staré mechanické návestidlá! Táto hra je hlavne po stránke grafickej na lepšej úrovni ako Trainz: Railroad Simulator 2006, aj keď o ovládaní sa to povedať nedá. V základnej forme hra ponúka len zopár lokomotív na jazdenie a niekoľko máp. Plusom je možnosť pohľadu cestujúceho. Pohľady kamery sú však veľmi obmedzené.
Žáner: simulácia
Vydané: 12.10.2007, Electronic Arts
Vývojár: Kuju Entertainment
Hodnotenie: 7.0
Hodnotenie: žiadne

Klady

Zápory

  • grafika
  • scenérie
  • prepracované detaily lokomotív a vozňov
  • pohľad z miesta pasažiera
  • možnosť tvorby vlastných máp
  • zmena počasia
  • málo možností
  • zlá navigácia a ovládanie
  • mechanické návestidlá na modernej trati
  • len pár herných modulov
  • chýba ovládanie výhybiek
  • chýbajú vibrácie vlaku a lepšie SFX
  • reálnosť
  • náročnosť
Trainz: Railroad Simulator 2006
1.2.2010
V období vydania bezpochyby jeden z najlepších simulátorov železnice. Vizuálne efekty a grafika nie sú na dostatočnej úrovni, aj keď hra dosť vyťaží celý hardvér počítača. Ovládanie a navigácia je dobrá. Výhodou je ručné riadenie výhybiek, pripájanie/odpájanie vozňov a pomerne reálne ovládanie lokomotív, tak ako elektrických aj parných. Dobre spracované zvukové efekty. Chýba však vibrácia vlaku a efekt prejazdu po medzerách medzi koľajnicami – ako keby boli všetky koľaje jednoliate. Málo detailné scenérie. Treba viac reálnosti. Výhodou je vytváranie vlastných máp.
Žáner: simulácia
Vydané: 9/2005, Merscom
Vývojár: Auran
Hodnotenie: 6.9
Hodnotenie: 7.0 / 6 kategórií

Klady

Zápory

  • navigácia a ovládanie
  • náročnosť
  • ručný posun a ovládanie výhybiek
  • možnosť tvorby vlastných máp
  • potreba uhlia a vody pre parné lokomotívy
  • zmena počasia
  • málo možností
  • vizuálne efekty a scenérie
  • grafika
Mass Effect 2 Dohraná
6.3.2010
Druhé pokračovanie z trilógie úspešnej akčnej RPG hry. Prvá časť bola presiaknutá atmosférou a hlavne dejom. V druhom pokračovaní, ale atmosféra poklesla. Ide skôr o rutinné likvidovanie nepriateľov a veľmi strohú atmosféru. Živosť deja a atmosféry druhá časť nepriniesla tak ako prvé vydanie. Dokonca sa zhoršili aj navigačné a ovládacie prvky. Vývojári sľubovali efektívnejšiu účinnosť zbraní, čo asi jediné aj dodržali. Pozmenili sa aspekty vylepšovania zbraní a zbroje. Žiaľ veľmi stroho. Výber zbraní a možnosť ich použitia je veľmi obmedzená. Okrem vašej postavy sa iní členovia tímu k lepším zbraniam ani nedostanú. Ovládací systém zbroje bol odstránený a je možné ho vykonať len v určených miestach – realistickejšie vylepšenie. Vozidlo nahradil raketoplán - ako keby vývojári chceli kompenzovať minulé nezmyselné výsadkové vozidlo. Ani tento raketoplán, však veľmi svojho predchodcu nepredbehol. Tentokrát bola odstránená možnosť prikrčenia v akejkoľvek situácii, čo pokladám za fatálnu chybu. Môžete sa prikrčiť len za niektoré a veľkostne menšie objekty. Skákanie opäť v hre nefiguruje. Rovnako za absurdnú vec považujem, aby bolo možné si nahrádzať členov tímu, keď sa od svojej lode nachádzate úplne niekde inde. Z atmosféry a reálnosti ubudlo, a to hlavne preto, lebo boli odstránené niektoré cesty k jednotlivým cieľom, ako napríklad cestovanie výťahom (toto zas tak neprekáža), prechádzanie cez ulice, námestia atď. Zbytočne pridané niektoré ovládacie prvky a neustále potvrdzovanie, napríklad pri označovaní notifikácií, ako prečítané alebo výberu zbraní pri výsadku tímu. Novinkou je, že jednu misiu hráte za inú postavu, čo možno nie je na škodu, ale je to viac-menej zvláštne. Ďalšou zmenou je, že misie sa uzatvárajú záverečným sumárom, namiesto súvislého behu hry, ako v prvej časti. Za zlepšenie považujem zameriavač, získavanie munície, efektívnejšie vlastnosti zbraní, schopností postáv a AI členov tímu. Odstránená bola, žiaľ, možnosť si nasadzovať prilbu podľa ľubovôle (vrátane členov tímu). Odstránená bola aj navigácia z obrazovky, ktorú možno vyvolať len podržaním určeného klávesu, ale nie je možné ju mať fixne zobrazenú. Vesmírna navigačná mapa ostala nezmenená, namiesto toho, aby sa s ňou výhradne pracovalo na zobrazenom holograme v navigačnej miestnosti lode a pohyb lode sa riadil cez pilota a nie na miniatúre mapy. Ďalej už nemáte kompletný prehľad o životoch ostaných členov a ich štítoch (je k dispozícii len čiastočne). Na "doživovanie" vám stačí si oddýchnuť, tak aby vás nik nemohol zraniť. Hra obsahuje pomerne zásadnú chybu, a to, že sa vám zobrazujú pomocné texty odvolávajúce sa na klávesy, ktoré sú predvolené hrou a nie klávesy, ktoré ste si vy určili na danú akciu. Zhoršila sa aj celková navigačná mapa v miestnej lokácii, kde si už nemôžete označovať cieľové body. Ďalšou zásadnou zmenou je palivo lode a to, že sa v danej sústave už pohybujete s loďou po priestore. Ďalej potreba hľadať zdroje rôznych surovín pre vývoj technológií, čo dosahujete skenovaním planét a vypúšťaním sond. Skenovanie je pomerne zdĺhavé. V prvej verzii platilo, že vždy sa na jednu planétu v sústave dalo pristáť. V tejto verzii sa toho nedočkáte, musíte byť veľmi trpezlivý, aby ste nejakú našli. Detaily textúr a grafiky sa zlepšili. Interakcia bola tiež vylepšená, žiaľ možnosti interakcie s loďou nie. Nemenej závažná je integrita grafiky a VFX, ktorá ľahko spôsobí problém v pokračovaní misie - stalo sa mi, že pri jednom útoku došlo k silnému tlaku a odhodilo ma to na priľahlú skalku a z tej som sa už nijako nemohol dostať dole, musel som pozíciu reštartovať. Alebo nedostatok vo VFX, keď člen tímu preskočil cez prekážajúce objekty, ako keby chodil vo vzduchu. Druhé pokračovanie niečo vylepšilo, ale aj zhoršilo. Uvidíme, čo (ne)prinesie posledná časť tejto hry, okrem dobrého námetu a deja.
Žáner: akčná RPG
Vydané: Electronic Arts, 28.1.2010
Vývojár: BioWare
Hodnotenie: 7.4
Hodnotenie: 9.6 / 6 kategórií

Klady

Zápory

  • dej
  • vylepšený zameriavač
  • efektívnejšie vlastnosti zbraní a postáv
  • vylepšená grafika a SFX
  • potreba munície
  • prehľad o preskúmaných oblastiach
  • videá v hre sú fixné (formát Bink)
  • znížená atmosféra hry
  • navigácia a ovládanie
  • zbytočné ovládacie prvky navyše
  • k dispozícii iba raketoplán
  • integrita VFX
  • automatické skončenie misie
  • pohyb lode po navigačnej mape
  • v menu nefunguje koliesko myšky
Call of Duty 6: Modern Warfare 2 TOP 5Dohraná
21.3.2010
Druhé pokračovanie v akcii nesklamalo. Opäť výborná atmosféra až na to, že hrací čas je pre takúto hru príliš krátky (osobne 8 hod. 38 min.) a tak z toho vzniká dojem slabej akcie až úplnej prostej jednorazovky. Hra je opäť rozdelená do troch kapitol. Uspokojenie môžem vyjadriť hlavne k tomu, že nedošlo k žiadnym zreteľným zmenám v hre, ktoré prvú verziu právom vynieslo na herné nebo. Novinkou je pridanie cvičných misií. Samozrejmosťou je aj multiplayer. Musím povedať, že prvá verzia zanechala u mňa silnejší dojem. Čo sa dá vývojárom vyčítať, je opäť statická obloha a na takéto grafické rozhranie priam primitívne textúry tečúcej vody po stenách, ktoré vyzerajú ako točiaci sa papier v rotačke z prvých 3Dfx Voodoo hier. Okrem iného sú v hre aj nové zbrane a funkcie. Zajazdíte si na snežnom skútri, vyskúšate, aké to je byť potápačom a dokonca aj teroristom a ďalšie zaujímavé novinky. V kampani sa už ale nedočkáte bombardovania z lietadla, ako to bolo v prvej verzii, je to možné len v cvičnej misii a to iba v multiplayeri. Čo tejto verzii z časti chýba, je atmosféra zo scén, ako bola napríklad v prvej verzii misia v Prypiate na Ukrajine alebo misia na nákladnej lodi. Dosť ma zarazila aj nezmyselná a absurdná bonusová misia v múzeu, kde nemáte žiadnu úlohu a strieľate len-tak do "zblbnutia" do živých exponátov. Lovu zdar! :)
Žáner: akčná
Vydané: 10.11.2009, Activision
Vývojár: Infinity Ward
Hodnotenie: 8.8
Hodnotenie: 8.7 / 7 kategórií

Klady

Zápory

  • dej
  • zvukové efekty a hudba
  • ovládanie a navigácia
  • grafika a vizuálne efekty
  • detailné scény
  • cvičné misie
  • videá v hre sú fixné (formát Bink)
  • multiplayer
  • veľmi krátke misie
  • rýchle striedanie postáv
  • slabšia náročnosť pri úrovni 'Regular'
  • primitívna bonusová misia
  • neautentické VFX tečúcej vody
  • statická obloha
C&C 4: Tiberian Twilight
31.7.2010
Návrat legendy? Žiaľ nie. Electronic Arts malo v pláne nadviazať na hru C&C 2: Tiberian Sun a nemeniť nič radikálne. Pokračovanie C&C sme zažili prednedávnom pri treťom pokračovaní - C&C 3: Tiberium Wars a veľmi úspešne! Aj keď bola hra kompletne prerobená, napriek tomu to bola hráčska lahôdka. Štvrté pokračovanie malo zachovať jednotky a spôsob hry pôvodnej C&C 2. Čiastočne sa to splnilo – návrat známych jednotiek (Striker, Titan MKII či Mastodon). Čo sa však nestalo. Z nejasných dôvodov sa vytratil z hry štandardný staviteľský aspekt, ktorý bol základom tejto hry. Nemôžete skoro nič stavať, budujete len vojsko a pár vecí navyše – žiadne elektrárne, radary, ploty atď. Konštrukčné centrum je riešené mobilným MCV podľa výberu na začiatku misie. Vyberáte si z MCV útočného, obranného alebo podporného. Podľa toho budete budovať aj príslušné jednotky. Nemôžete budovať všetky dostupné jednotky pre vašu stranu (NOD/GDI), nemáte ani možnosť navyšovať kapacitu pre budovanie jednotiek - máte predurčenú kapacitu a týmto končí. Čo však je prekvapujúce, už nespracovávate tiberium, čo bola základná surovina pre budovanie a získavanie kreditu. Kredit už v hre nefiguruje. Ťažko mi povedať, aké mám dojmy z tejto verzie, rozhodne nedosahuje kvalít C&C 3 a ani sa nepodaril návrat k C&C 2. Veľká škoda tejto hry. Navigácia je dobrá, až na selektovanie jednotiek - efekty ako v Red Alert 3. Nie je možné získavať technológie svojich nepriateľov. Môžete získavať budovy len určitého typu a stačí, keď prídete k nej s hocakou svojou jednotkou (okrem leteckých). Režim skirmish je časovo obmedzený a nie je možné vypnúť toto časovanie. Takou nepochopiteľnou chybou je ovládanie menu. Ak chcete hru ukončiť a vrátiť sa späť do operačného systému, musíte vykonať neuveriteľných šesť úkonov.
Žáner: RT stratégia
Vydané: 18.3.2010, Electronic Arts
Vývojár: Electronic Arts, LA
Hodnotenie: 6.1
Hodnotenie: 5.0 / 7 kategórií

Klady

Zápory

  • hudba a zvukové efekty
  • grafika
  • vizuálne efekty
  • multiplayer a skirmish režim
  • videá v hre sú fixné (formát VP6)
  • chýba budovateľský aspekt
  • výber typu základne
  • získavanie objektov
  • možnosti jednotiek
  • absencia tiberia a kreditu
  • časový limit pre skirmish režim
  • ukončenie hry
Crysis TOP 5Dohraná
9.8.2010
Lahôdka z pomedzi sci-fi akčných hier. Vysoko detailné scény a vizuálne efekty. Vynikajúce grafické rozhranie (CryEngine 2 - najrealistickejšie rozhranie v súčasnosti) a reálnosť. Originalita hry. Čo musím však vyčítať vývojárom, je nie príliš dynamická obloha (porovnaj s Fallout 3) - napriek tomu, že hra má masívne grafické rozhranie. Naopak, toto je prvá hra, ktorú som hral, kde je vtáctvo realistické, vrátane pohybu krídiel (samozrejme až po vydaní Half-Life 2 v roku 2004). Nájdete tu aj iné zvieratá, rovnako realisticky vykreslené a animované. Ďalej, čo ma príjemne prekvapilo je fyzikálny aspekt - nemožno prejsť bez prekročenia cez mŕtvoly. Žiaľ mŕtvoly po určitom čase zmiznú, akurát len zbrane po nich ostanú. Čo je zaujímavé na tejto hre, že niektoré scény a objekty sú odrazom skutočných miest (ukážka). Chvályhodné je aj striedanie dňa a noci. Interakcia a reálnosť prostredia je neoddeliteľnou súčasťou takýchto hier – môžete použiť rôzne vozidlá. Škoda, že vlak použiť nemôžete. V hre si odskúšate okrem jazdenia ľahkými vozidlami aj tank, lode či špeciálne transportné lietadlo. Prednosťou tejto akcie je váš špeciálny nanooblek - jeho schopnosti sa vám určite zídu. Dôležitý aspekt reálnosti je aj poškodenie a tým pádom možnosť strieľať na čokoľvek – skoro na všetko sa dá strieľať a zničiť. Navigácia a ovládanie je veľmi dobré, až na pár záležitostí s lietadlom a pohybom vašej postavy. Zvukové efekty sú výborné aj hudba je dobre zakomponovaná. Táto hra ukázala, ako majú vyzerať hry tohto žánru, má síce svoje neduhy, ale je dobrým príkladom toho, aký minimálny základ majú mať akčné 3D hry. V hrách sú podstatné detaily – je to ako s malými deťmi, každý bol dieťaťom, a keď sa s niečím hral, hľadal ako to otvoriť, či je tam niečo pohyblivé, mechanické, keď sa autíčku napríklad neotvárali dvere, nebola to tá pravá hračka. Takisto je to aj s PC hrami. Reálnosť objektov a fyzikálne zákonitosti. Ak má kozmická loď dvere, nemôže sa výsadok zrazu objaviť vonku z lode, keď neprešli dverami... Letí lietadlo na oblohe a zrazu zmizne, žeby tam bola čierna diera? Hra získala tri ocenenia - najlepšia hra roku, najlepšia akčná hra roku a najlepšia "strielačka" roku. Absolútnou lahôdkou by malo byť druhé pokračovanie - Crysis 2, kde bude už predstavený najvýkonnejší grafický systém CryEngine 3. Hra Crysis je plánovaná ako trilógia.
Žáner: akčná
Vydané: 16.11.2007, Electronic Arts
Vývojár: Crytek Studios, Frankfurt
Hodnotenie: 8.9
Hodnotenie: 8.7 / 6 kategórií

Klady

Zápory

  • dej a atmosféra
  • hudba a zvukové efekty
  • grafika
  • detailné scény
  • vizuálne efekty
  • striedanie dňa a noci
  • multiplayer
  • náročnosť
  • AI nepriateľov
  • v menu nefunguje koliesko myšky
  • ovládanie postavy a lietadla
  • nie všetko sa dá použiť
  • nie príliš dynamická obloha
  • náročnosť na hardvér
Crysis: Warhead TOP 5Dohraná
4.9.2010
Po úspešnom prvom titule Crysis prišiel aj samostatne hrateľný datadisk. Datadisky zväčša pre tieto typy hier nebývajú obzvlášť príťažlivé, ale tento tvorí výnimku. Hra je paralelne prepojená s prvým titulom, a to naživo vo všetkých misiách, čo robí tento datadisk príťažlivým. Tentokrát hráte už za inú postavu menom Psycho, ktorý sa oddelil spolu s viacerými členmi misie v prvej časti, kde ste vystupovali s postavou menom Nomád. V tejto verzii je trocha odlišné ovládanie, napríklad niektorú muníciu zbierate automaticky. Samozrejme, že máte k dispozícii štandardne úrovne náročnosti, tak ako v prvej verzii, ručné zbieranie munície je možné avšak až na vyššej úrovni náročnosti. Grafika a vizuálne efekty sú výborné (aj keď majú svoje chyby), až na miernu zmenu, a to, že sa vám drobné objekty zobrazujú rýchlejšie a nie plynulo, čo niekedy prekáža. Dej hry je samozrejme identický s prvou verziou, nakoľko plníte misie mimo poslania Nomáda na opačnej časti ostrova. Vašimi nepriateľmi sú Kórejci, ktorí uzavreli oblasť po mimozemskej invázii, o ktorej vy neviete...
Žáner: akčná
Vydané: 12.9.2008, Electronic Arts
Vývojár: Crytek Studios, Budapest
Hodnotenie: 8.8
Hodnotenie: 7.5 / 7 kategórií

Klady

Zápory

  • dej a atmosféra
  • hudba a zvukové efekty
  • grafika
  • detailné scény
  • vizuálne efekty
  • striedanie dňa a noci
  • multiplayer
  • náročnosť
  • AI nepriateľov
  • v menu nefunguje koliesko myšky
  • nie všetko sa dá použiť
  • nie príliš dynamická obloha
  • drobné objekty sa zobrazujú postupne
  • náročnosť na hardvér
StarCraft II: Wings of Liberty Dohraná
4.9.2010
StarCraft je legendou. Žiadna iná hra tohto typu nezožala taký úspech. Na druhé pokračovanie sme čakali dlhých dvanásť rokov. Prvé ukážky tohto pokračovania boli plné očakávania. Musím povedať, že ma táto verzia veľmi nenadchla. Túto verziu vyvíjali až tri roky a pritom spravili opäť tie isté chyby ako v prvej verzii (ak sú niekde dvere či rampa, majú tadiaľ aj jednotky prechádzať). Grafika je na tom veľmi dobre až na to, že nedosahuje kvalít hry C&C 3: Tiberium Wars a C&C: Red Alert 3. Prekvapilo ma, že na to, že akú hardvérovú náročnosť vyžaduje, neobsahuje funkciu vyhladzovania objektov (antialiasing). Menu hry je zaujímavé, ale nie príliš účelové. Novinkou je vývoj jednotiek samostatne v rámci celej kampane. Video sekvencie sú netypicky kombinované medzi filmovými a generovanými v 3D. Ak odmyslím novodobý teror výrobcov PC hier na registráciu a podobné nezmysli, je hra príjemným, ale nie prevratným "comebackom".
Žáner: RT stratégia
Vydané: 27.7.2010, Blizzard Entertainment
Vývojár: Blizzard Entertainment
Hodnotenie: 8.5
Hodnotenie: 9.3 / 7 kategórií

Klady

Zápory

  • dej
  • hudba a zvukové efekty
  • grafika
  • vizuálne efekty
  • misie
  • výskum technológií
  • možnosti jednotiek
  • multiplayer a skirmish režim
  • tvorba vlastných scenárov a máp
  • kombinované videá generované 3D s filmovými
  • slabšia reálnosť
  • chýba vyhladzovanie grafiky
  • náročnosť na hardvér
Microsoft Flight Simulator X
4.9.2010
Priemerný letecký simulátor. Kvalitne prepracované detaily lietadiel. Grafika nie je nijak extrémne prepracovaná. Chýba viac reálnosti a hlavne reálnych vizuálnych efektov – fyzika. Slabé vibrácie a dynamika objektov – lietadlo vyzerá, ako keby vzlietlo podľa nejakej priamky bez akejkoľvek vibrácie. Zvukové efekty rovnako nie sú príliš adekvátne. Čo však tento simulátor zvýhodňuje je reálny prepracovaný systém ovládania lietadiel a navigácie.
Žáner: simulácia
Vydané: 10.10.2006, Microsoft Game Studios
Vývojár: Microsoft Game Studios
Hodnotenie: 7.4
Hodnotenie: žiadne

Klady

Zápory

  • detailné konštrukcie lietadiel
  • realistické ovládanie
  • grafika
  • slabé vizuálne efekty
  • slabá dynamika a reálnosť
  • chýba podpora spätnej väzby na hernom ovládači
  • menu hry a načítavanie scén
designed & wrote © 2008-2010 by Branislav Pírek

optimized for Mozilla Firefox

: Úvod :
: TOP / 5 :

Company of Heroes

C&C 3: Tiberium Wars

Call of Duty 4: Modern Warfare

Crysis

Call of Duty 6: Modern Warfare 2

Crysis: Warhead

: Očakávam :

Call of Duty 7: Black Ops

Carrier Command: Gaea Mission

Civilization V

Crysis 2

Deus Ex 3

Diablo III

Lost Planet 2

R.U.S.E.

Spec Ops: The Line

Star Wars: The Force Unleashed 2

: všetko :